Reptilmässa

Idag hade jag lovat sonen och hans kompis att åka på Reptilmässan i Stockholm. Det var en spännande upplevelse. Det verkar finnas väldigt många ormuppfödare i Sverige.

Ormar är ju vackra och jag tycker att min sons lilla majsorm Zigge är riktigt gullig. DÄremot är det svårt att förstå intresset av spindlar och vissa ödlor. En del ödlor är dock väldigt söta.

Minst lika intressant var det ju att studera reptilfolket. De var också färgglada och lite annorlunda, precis som reptilerna själva.

Dock förstår jag fascinationen över dessa djur måste jag säga. Ormar är spännande, vackra intressanta.

Ge mig bara någon månad till så kommer snart att våga hålla i lilla Zigge.

Kommentera

